úterý 15. října 2013

Eau de Piko

Během mýho osamělýho brouzdání brněnským centrem, někde mezi Svoboďákem a Českou, ve víru hluku šalin, aut a lidí, jsem potkal bývalýho kolegu z práce. Toho kýčovitě potetovanýho a lehce natvrdlýho domorodce s lehkým moravským přízvukem jsem poznal v době, kdy jsem se do Brna před pár lety nastěhoval a sháněl job. Nikdy jsme nebyli vyloženě kamarádi, nechodili jsme spolu na pivo a ani jsme na sebe něměli telefonní číslo, ale strávili jsme na společnejch šichtách víc jak půl roku, takže jsme se docela dobře poznali.

Jelikož tu moc lidí neznám, nejsem zvyklej koukat v davu po známejch či někoho zdravit na ulici, o to větší bylo moje překvapení, když mě zatahal za rukáv. Po klasickém rituálu stylu Nazdááár, jak se máš, co děláš, kam jdeš a podobně debilních small talks jsem si všiml, že vypadá nějak jinak. Zhubnul a zestárnul v ksichtě tak o patnáct let, rašeliniště místo pleti, jeho zuby se stylově zabarvily do podzimní hnědé. Život (bez hygieny) je krutej a nespravedlivej. Ale pak jsem si všiml ještě jedný věci. Jednoho dost signifikantního a výraznýho detailu, toho jedinečnýho prapodivnýho odéru, kterej se nedá splést s ničím jiným na světě: smrděl jako párno. A nebyl to jenom nějakej závan, byl to intenzivní, pulsující smrad pika vyloučenýho kožníma pórama, odkud se rozletěl do všech světových stran a křičel: "Já jsem smažka jak hovado! Uííííí...".

Vsadim se, že kdybych ho olíznul, tak bych se (kromě poblití) minimálně tejden nevyspal. Podivil jsem se sám sobě, že jsem si toho nevšiml hned ve chvíli, kdy na mě poprvý promluvil, protože to byla úplná symfonie feťáckýho smradu, Čtyři roční období: Junkie Remix. Jenom málo vůní je tak nadčasových a oblíbených, bořících hranice trendů, stylů a sezón. Jasně vole, Celine Dion, David Beckham, Angelina Jolie... každá druhá čubka má svou vlastní značku vůně, ale ani ty nejslavnější z francouzských, italských či jakýchkoli jiných parfémů nejsou mezi zákazníky tak oblíbené jako Eau de Pervitin. Párno Fragrance od nejlepších výrobců ze slavného Cejlu, dávná a supertajná receptura vylepšovaná po dlouhá desetiletí těmi nejzkušenějšími a nejzručnějšími chemiky a řemeslníky. Bezkonkurenčnost tohoto parfému potvrzuje i fakt, že je stále oblíben a milován i přes svůj poměrně nepraktický způsob vnitřního užití: rypákem. Avšak fajnšmekři a gurmáni z celého světa si jej radši střílej mezi prsty, to dá rozum.

Žádné komentáře :

Okomentovat